joi, 14 ianuarie 2010

Lemon pie


Am primit multe lamai de la mama sa am de sarbatori si uite ca au trecut sarbatorile iar lamai inca mi-au mai ramas destule. Trebuia sa fac ceva cu ele si aceasta reteta mi s-a parut potrivita. Reteta am gasit-o la Teo si ma bucur ca am incercat-o. A iesit o bunatate! Gustul dulce-acrisor este exact ce vroiam sa obtin.

Pentru blat:
- 400 g faina
- 150 g unt
- 120 g zahar
- un praf de sare
- o fiola esenta de vanilie
- o fiola esenta de lamaie
- un ou
- 3 linguri coaja de lamaie

Pentru crema:
- 250 ml lapte
- o lingura amidon alimentar
- 3 galbenusuri
- zeama de la o lamaie
- o fiola esenta de lamaie
- 3 linguri coaja de lamaie
- 100 g zahar

Pentru bezea:
- 120 g zahar
- 5 albusuri
- o fiola esenta de lamaie
- o lingurita coaja de lamaie

Ingredientele pentru aluat se framanta bine pana la omogenizare apoi se infasoara in folie alimentara si se pune la frigider cel putin o ora. Apoi se taie o treime din aluat si o lasam la frigider pentru mai tarziu. Partea mai mare de aluat se intinde cu sucitorul , se pune in tava de tarta si se inteapa cu furculita. Se da la cuptor la foc mic 20 de minute.
In timpul acesta se pregateste crema: se da in clocot laptele, zaharul si amidonul si se iau de pe foc. Separat se freaca galbenusurile, zeama si coaja de lamaie. Se pun galbenusurile peste lapte, se mai tin cateva minute pe foc sa se ingroase si gata! Se lasa putin la racit si apoi o intindem pe blatul pre-copt deja. Aluatul ramas se intinde cu sucitorul si se taie fasii pentru ornat (gratar). Se da la cuptor inca 25 minute sa se faca fasiile de aluat si in timpul acesta pse pregateste bezeaua: Se bat albusurile spuma tare si treptat se incorporeaza zaharul. La final amestecam coaja de lamaie si esenta cu o lingura. Nu se bate iar cu mixerul!
Daca fasiile de aluat sunt coapte, se scoate tava si se orneaza cu bezea. Se mai da la cuptor la foc mic inca 8 minute.



Niciun comentariu: