miercuri, 27 ianuarie 2010

Sos PESTO



Acest minunat sos de busuioc il cumparam din magazine si nici nu se punea problema pana acum sa-l prepar eu... Ideea de a-l prepara acasa mi-a venit subit, cand am descoperit ca Sofia ar manca orice preparat culinar daca ar mirosi si ar avea gust de busuioc.
Disperata fiind sa o fac sa manance branzica dulce...am incercat sa amestec si pesto ca poate...poate... Ei bine, am avut o surpriza mega placuta... Ghinionul era ca aceste sosuri din comert contin tone de E-uri.... Iar ca sa-i dau si sa nu am mustrari de constiinta, am hotarat sa il fac chiar eu.
Din cantitatea folosita am umplut exact un borcanel de 185 g in care a mai fost candva, bineinteles, pesto :D

Ingrediente:
- o punga cu frunze de busuioc (cum se gasesc in hiper-marketuri) de 30 g
- 70 g caju
- 3 linguri de parmezan ras
- 1-2 catei de usturoi (depinde cat de usturuios il vreti)
- un praf de sare
- un praf de piper negru (optional)
- o lingura suc de lamaie
- ~ 50 ml ulei de masline extravirgin
- 1 lingura muguri de pin

Mai intai se macina la robot caju-ul si apoi adaugam restul de ingrediente. Ulei adaugam pana cand obtinem consistenta dorita. Compozitia se pune intr-un borcanel si deasupra turnam putin ulei pentru a se pastra mai bine.

Niciun comentariu: