marți, 6 septembrie 2011

Negresa care nu este negresa


Cati dintre voi nu se simt cu musca pe caciula atunci cand le dati copiilor prajitura sau bomboana de ciocolata? Ii vedeti cum devoreaza plini de incantare acea prajitura, sunteti bucurosi sa ii vedeti radiind de fericire dar in acelasi timp stati cu un nod in gat ca in urmatoarele ore veti avea un copil Speedy Gonzales.
De curand am descoperit PUDRA DE ROSCOVE pe care o folosesc cu succes in retetele ce contin de fapt cacao. Gustul prajiturilor este la fel de bun, eu sunt fericita si copilul este si mai fericit cand mananca ceea ce crede ca mananca :D
In plus, este si sanatoasa. Contine vitamine, scade nivelul de colesterol, este foarte buna pentru combatera  bolilor digestive si pulmonare.

Astazi am facut o Negresa cu pudra de roscove:

Ingrediente:
- 1 cana cu gem de zmeura
- 3/4 cana cu apa calduta
- 1 cana cu zahar
- o fiola vanilina
- 1/2 cana ulei de samburi de struguri
- 1 plic praf de copt
- un praf de sare
- 2 linguri zeama de lamaie
- 2,5 cani faina alba de grau
- 1/2 cana pudra de roscove
- 1 lingura rasa pudra de scortisoara
- migdale si alune macinate (1/2 cana)

Gemul l-am amestecat cu apa calduta si apoi am adaugat treptat restul de ingrediente pana cand am obtinut un aluat omogen. Am uns cu ulei si am tapetat cu faina o tava rotunda. Am turnat aluatul in tava si l-am dat la cuptorul preincalzit la 160 grade C pentru 50 minute. cand este gata se scoate si se racoreste, abia apoi se orneaza in functie de gusturi, dorinte sau ce avem disponibil in camara :)






Hint:  daca doriti o prajitura in forma de inel nu este absolut necesar sa mai achizitionati o tava speciala. In mijlocul tavii obisnuite puneti o cana de lut sau oricare alt vas mic si rotund care sa reziste la temperaturi ridicate.

Niciun comentariu: