vineri, 9 noiembrie 2012

Chiftelute de linte cu sos de rosii


Am gasit aceasta reteta aici, am facut niste mici modificari si nu-mi pare rau deloc ca am incercat-o. Chiftelutele sunt foarte gustoase , iar daca eliminam oul din compozitie, le putem manca si in perioada postului ortodox :)

Ingrediente pentru chiftele:
- 300 g linte verde uscata
- 1 ceapa
- 2 morcovi
- 2 oua
- 2 linguri rase pesmet
- cateva fire de marar
- cateva fire de patrunjel
- 3 catei de usturoi
- 2 linguri ulei de masline
- sare, piper

- 2 linguri pesmet si 2 linguri malai pentru tavalit chiftelutele

Ingrediente pentru sos:
- o conserva pulpa de rosii
- cimbru
- sare, piper
- un catel de usturoi
- doua cepe verzi
- ulei de masline pentru prajit

Se fierbe lintea si se lasa la racit. Eu am fiert-o seara si am facut chiftelele a doua zi. Cand se raceste, se scurge bine de apa apoi se amesteca cu legumele tocate marunt si restul de ingrediente. Se framanta un pic compozitia ca sa mai strivim boabele de linte, insa nu pana se face un terci.
Incingem cuptorul la 180 grade C, pregatim o tava cu hartie de copt, formam bilute din compozitia rezultata, le tavalim prin pesmetul cu malai, le asezam in tava si le stropim cu putin ulei.

inainte de bronzare

Se tin la cuptor 50 minute si se intorc de pe o parte pe alta la jumatatea timpului.


Pentru sosul de rosii incingem uleiul intr-o cratita mica, adaugam ceapa tocata si o calim putin. Adaugam condimentele si rosiile facute pasta, lasam sa dea in cateva clocote si e gata!


Daca aveti si muraturi in camara (musai in saramura:)), atunci masa perfecta este gata ;)

Niciun comentariu: