vineri, 9 noiembrie 2012

Pumpkin flan (sau cum am muncit eu la dublu :)) )


Am preluat aceasta reteta dintr-o carte cu retete regale. Dar n-am vrut sa o cred pe cuvant pe Principesa Margareta, asa ca am dublat cantitatea de ingrediente, gandindu-ma ca nu ne ajunge nici pe o masea atat cat era mentionat in carte. Rezultatul: a trebuit sa muncesc de doua ori, sa fac doua tarte pentru ca riscam sa ma aleg cu o tarta cruda daca turnam toata compozitia in tava :)))
Si daca tot am facut doua astfel de blaturi, am zis sa le suprapun. Si ca sa arate mai interesant (aproape ca un tort), am pus intre ele un strat de branza de vaci indulcita cu miere iar deasupra am presarat fulgi de nuca de cocos.
Aspectul este departe de a fi unul regal :)), insa gustul este foarte bun!

Mai jos voi scrie cantitatile din carte, adica pentru un singur blat de tarta

Ingrediente:
- 500 g miez de dovleac proaspat
- 3 oua
- 7 linguri de zahar brun
- 2 lingurite praf scortisoara(in carte zice 3 dar mi se pare prea mult)
- un varf de cutit nucsoara
- 200 ml lapte
- o fiola esenta de vanilie
- un praf de sare
- unt pentru uns tava

Dovleacul se taie in cuburi si se fierbe impreuna cu un praf de sare. Cand este gata, se paseaza si se lasa la racorit. Separat pregatim un amestec din ouale batute, zahar, lapte, nucsoara si scortisoara si esenta de vanilie. Aceasta compozitie o amestecam cu pireul de dovleac si o turnam intr-o tava cu peretii detasabili (obligatoriu!) unsa cu unt.  Dam tarta la cuptorul incins la 180 grade C pentru 50 minute. Testam cu scobitoarea sa vedem daca este gata.
Cel mai bine este sa fie servita aproape rece, se aseaza mai bine si nu se imprastie feliile cand le pui in farfurie.
Eu a trebuit sa le mut pe o farfurie mare de tort ca sa le suprapun si a fost o adevarata provocare transferul!


Niciun comentariu: